Sponsortocht Rome

Jeanne en Maarten zijn van Stavenisse naar Rome gefietst!!

Jeanne en Maarten 1 Donderdag 7 juli 2016 zijn Jeanne en Maarten Post vertrokken voor een fietstocht naar Rome.
6 weken later, op vrijdag 19 augustus mochten we ze weer in Stavenisse begroeten.
Hieronder treft u een samenvatting aan van de ervaringen van Jeanne en Maarten.
Zij hebben deze monsterrit gemaakt om zich te laten sponsoren voor de restauratie van onze kerk.

Totaal heeft deze actie  € 7.473,- opgebracht!

Wilt u de restauratie van onze kerk ook sponsoren? Dat kan door uw gift over te maken op rekeningnummer
NL15 INGB 0007 3353 75 t.n.v. kerkbeheer Herv. Gem. Stavenisse.
Heel hartelijk dank.

Vrijdag 19 augustus 2016

Vandaag staat de thuiskomst van onze helden op het programma.
Met twaalf mensen en een begeleidende auto met spandoek zijn we hen tot in Poortvliet tegemoet gefietst, waar Jeanne en Maarten rond kwart voor zes aankwamen.In Poortvliet

Gezamenlijk zijn we naar Stavenisse gefietst, waar goed half zeven bij de Schuilplaats en bij Elenahof een heel krootje mensen hen stond op te wachten.

Aankomst in Stavenisse
Het welkom was hartverwarmend!!
Vervolgens hebben we in Schuilplaats wat gedronken. Heel gezellig!!
In de Schuilplaats
Ds. Post heeft de samenkomst met schriftlezing en gebed afgesloten, waarbij we het gezang "'k Zal U o God, mijn dank betalen" gezongen hebben.
De Heere komt immers alle eer en dank toe dat Jeanne en Maarten weer behouden en gezond in ons midden mogen zijn.
Ook zijn we heel dankbaar voor het mooie bedrag dat ze bij elkaar gefietst hebben!!

We danken u allen voor uw bijdragen en uw gebeden.

Donderdag 18 augustus 2016

Beste (sponsor) vrienden, we hebben genoten van Rome en héél veel bezocht.
O.a. het Colosseum, de Sint Pieter, heel veel Piazza's (=pleinen) met prachtige fonteinen.
We hebben met onze ouders zo'n beetje heel Rome rondgefietst en het was geweldig!
Heerlijk gegeten vooral italiaans ijs (heel lekker en veel goedkoper dan in NL)
Maar morgen hopen we naar huis te komen.
JM in Rome

Stavenisse we come!!!!

Het internet is niet helemaal geweldig dus we proberen een paar foto's. De rest komt nog . . .

Zaterdag 13 augustus 2016

Bonasera amici. We zijn er!!!!

Voor de Sint Pieter

Vrijdag hebben we een enorm zware tocht gedaan van 120 km. Heel veel klimmen en ook wel dalen; maar het was super heet en de wegen zijn echt slecht.
Soms denken we dat we in Haïti zijn, (daar waren we afgelopen herfst) zo slecht zijn de wegen hier.

Maar nu zijn we in Rome!!! Gebouw X
We hebben erg veel zin om al die mooie oude gebouwen volgende week met onze ouders te gaan bekijken.
We horen van het thuisfront dat u nog steeds doneert! GRAZIE!
Onderweg krijgen we ook donaties van heel aardige Nederlanders.
Dank voor al jullie steun en leuke berichtjes.

Bij de Tiber

Donderdag 11 augustus 2016

Nadat we heerlijk hebben lopen uitrusten (lees: bakken op het strand totdat onze gelijkenis op die van een kreeft begon te lijken), zijn we doorgefietst naar Ponte Messa en kwamen we terecht op een leuke, doch dure camping vol met Nederlanders. De enkele Italiaan die er was voelde zich waarschijnlijk even een buitenlander in eigen land, doordat zo'n 14 op de 15 campinggasten Nederlands was.
IMG 20160810 WA0007
's Morgens werden we gewekt door andere Nederlandse fietsers die aan onze tent liepen te trekken, waarschijnlijk omdat ze vonden dat we er te lang in bleven liggen. Maar ja, het had de hele nacht geregend en wij wilden pas de tent uit als het stopte met regenen! Haha, dus naja, na een tijdje kwamen wij er ook uit en gingen we op weg naar Sansepolcro. Een leuk stadje met aardig wat kerkjes en oude gebouwen, die je kunt bezoeken.
In één van die kerken hangt een kunstwerk, dat door een Engelse schrijver het mooiste kunstwerk ter wereld werd genoemd.Schilderij Dit is de reden waarom een geallieerde bevelhebber in de oorlog heeft besloten om Sansepolcro niet te bombarderen. Op zich een leuk schilderij hoor, maar heel netjes gaan ze er niet mee om. De schilderstape zit er nog op en het hangt onbeschermd in een kerk. Bovendien lijkt het me logischer om een stad niet te bombarderen omdat er zoveel mensenlevens mee gepaard gaan, dan dat er een kunstwerk hangt dat mooi is. Maar goed.
Vervolgens zijn we doorgefietst naar Assisi en daar zijn we een dagje gebleven. Assisi is echt een hele mooie stad met alleen maar kerken en kastelen. Het is gebouwd op een berg dus ook wel veel klimmen. We hebben het graf van Franciscus bezocht, een enorm mooi graf voor een monnik die al zijn rijkdom heeft opgegeven om zo sober mogelijk te leven.Monnik 2
De vraag is of hij het eens zou zijn met zo'n graf vol pracht en praal, dat verwerkt is in een steunpilaar van de kathedraal waar het graf staat. Op zich een mooie gelijkenis omdat de paus toentertijd had gedroomd, dat Franciscus een steunpilaar voor de instortende kerk zou zijn. Jaja, toen kampte de kerk ook al met problemen. Ook heel leuk is dat er honderden nonnetjes en monniken rondlopen in Assisi. Ik (Maarten) heb geprobeerd er zo veel mogelijk stiekem te fotograferen en het is aardig gelukt, al keken ze af en toe wel een beetje raar.
Nonnen in Assissi

Nu zitten we heerlijkop een camping bij een plaatsje dat begint met massa en verder weet ik het niet meer. Morgen willen we op weg tot vlak voor Rome zodat we zaterdag daar lekker op tijd kunnen zijn :) :)

Rome here we come!!Rome in zicht

Woensdag 3 augustus 2016

Op dit moment zitten we op de camping bij de Adriatische zee. Vandaag ging het niet allemaal zo makkelijk, maar daar kom ik zo op.
Nadat we in Oostenrijk onze familie hadden bezocht zijn we weer vanuit Landeck vertrokken (van daaruit zijn we ook naar onze oom en tante gegaan) en zijn we naar Nàlles gefietst. Hiervoor moesten we een klim maken naar de Reschenpas, de grootste klim van deze reis. Het viel eigenlijk hartstikke mee. Doordat je al een aantal weken fietst en af en toe al wat klimmen moet maken, train je vanzelf eigenlijk al. Onze camping lag ongeveer 100 meter voor de grens van Italië dus de volgende dag waren we in Italië. Heel gek, maar de vorige dag hadden we allemaal regen gehad en na een koude regenachtige nacht was het die ochtend ook zwaar bewolkt. Maar toen we vijf minuutjes in Italië waren, brak de zon door de wolken en werd het meteen een stuk warmer. Italië is dus sowieso een stuk zonniger dan Oostenrijk haha. Omdat we nu op het hoogste punt van de reis zaten, kwam er een dag vol met afdalen en daarna nog een dag met afdalen. Zo vlogen we naar beneden, steeds verder Italië binnen. En aangezien het gros van de fietsende populatie al zwaar gepensioneerd is, moesten we heel wat inhaalmanoeuvres maken op de weg naar beneden.

We horen van Rien de Graaf dat er nog steeds gedoneerd wordt, heel leuk om te horen dat er zoveel belangstelling is voor onze reis en de restauratie van de kerk.
We merken ook zeker de zegen van de Heere: in het buitengewoon voorspoedig verlopen van de reis, de enorm leuke mensen die we overal onderweg tegenkomen, de gezelligheid die Jeanne en ik met elkaar hebben, dat mensen nog steeds doneren, dat er veel belangstelling is, dat er zoveel mensen bemoedigende mailtjes sturen, appjes sturen en berichtjes op facebook plaatsen.

Afgelopen weekend hebben we doorgebracht in Verona, de stad van Romeo en Julia. Er is hier zoveel cultuur dat je eigenlijk in elke plaats wel een paar dagen wil blijven. Maar ja, we moeten verder. Gelukkig konden we in het weekend Verona bekijken.Jeugdherberg VeronaVerona 1Verona 2

Maandag hebben we overnacht in Montagnana, een middeleeuws stadje waarvan de hele stadsmuur nog om het stadje staat.
KasteelWe konden helaas nergens de muur op, dus zijn we stiekem de achtertuin van iemand ingesneaked om te zoeken naar een ingang voor de stadsmuur. Na ongeveer twee stappen in die achtertuin kwam er een enorme, blaffende hond onze kant op gerend. Dus wij weer heel hard weggerend op onze slippertjes. Gelukkig kwam de eigenaar en kunnen we dit nog navertellen ;)
Deze man had de sleutels van de toren van de muur die in zijn achtertuin stond. Dat lijkt me echt enorm awesome: je eigen uitkijktoren + stuk stadsmuur in je tuin :)Samen voor kasteel
Naja, deze man liet ons dus de toren beklimmen en zijn hele verzameling Vespa scooters zien en zijn werkplaats en zijn tijdschriftenverzameling. Op zich heel leuk, behalve het feit dat we niks konden verstaan van de enorme verhalen, die hij in het Italiaans aan ons vertelde.

Dinsdag hebben we snel Ferarra bekeken en de volgende dag zouden we doorfietsen naar Anita.
Onderweg was het super droog en warm, maar bij Anita zou een groot meer zijn waar we dan lekker in konden duiken.
Echter kwamen we na een lange warme fietstocht in Anita aan en hebben we ons tentje opgezet op een camping waar niemand stond. Bovendien was er een bidon met ranja in de tent blijven liggen omdat we 's ochtends heel snel onze tent hadden opgeruimd. Want er waren honderden muggen die ons voortdurend liepen te prikken. Dus naja, dat hadden we niet echt door, maar die bidon was gaan lekken met als resultaat dat na een dag in de zon fietsen de tent naar een fles wijn rook, die al een aantal daagjes open stond. Dus wij eerst de tent schoonmaken en daarna op weg naar het meer. Beetje naar was dat op deze camping ook al zoveel muggen waren. Maar goed, dat meer zou vast veel goed maken....

Eenmaal aangekomen bij dat meer, bleek het meer een moeras te zijn, wat ook echt rook als een moeras met overal opbubbelende gasbelletjes en als je een paar stappen maakte zakte je heel snel diep weg.
We vonden het wel een beetje naar allemaal, dus hebben we besloten om onze tent weer in te pakken en nog eens 45 kilometer verder te fietsen om op de camping bij de Adriatische Zee te komen.
Onderweg werd het al wel donker en moesten we 15 kilometer over smalle paadjes door een donker bos.......

Maar gelukkig hebben we het gered en hebben we heerlijk kunnen douchen.

Met vriendelijk groet,
Jeanne en Maarten

Lijkt wel Tholen

Het lijkt wel of we hier op Tholen zijn!

Vrijdag 29 juli

Weer nieuws en een paar plaatjes van onze globetrotters.In de Italiaanse Alpen
Vandaag zijn ze na 120 km fietsen tot Miro in de regio Trentino gekomen. Voor morgen is Verona het doel.Samen in It Alpen
Het is pittig warm in Italië.

Meer in It Alpen

Donderdag 28 juli 2016

Jeanne in de bergen

Vandaag hebben we Italië bereikt. Het is hier prachtig. Maar een stuk warmer.
Vandaag 30 graden. Morgen wordt het 33 graden. Dat wordt dus veel drinken en smeren . . .
We zijn tot iets voorbij Merano gekomen en zitten nu bij te komen op de camping.Net in Italië

Maandag 25 juli 2016

Beste mensen,
Op dit moment zitten we gezellig bij onze familie in Oostenrijk :)) We zijn bijna bij de grens en daarna zijn we al in Italië!!met familie Het is hier wel een heel stuk zwaarder fietsen dan in Nederland. Ondanks dat we meestal door het dal fietsen moeten we ook vaak een berg beklimmen.. Ook hebben we er een enorm vette afdaling op zitten van 7 km lang en de helling was 10%!!! Het was echt super coool maar ook best eng. Op het moment dat je de remmen los laat ga je binnen no time 60 km per uur! Gelukkig stond er in het dal een kraam met gegrilde halve kippen, wij vonden dat een uitermate goed idee om daar ons avondeten te benutten! Na deze enorme maaltijd waren we verzadigd en verkwikt en aanzienlijk aangedikt! Zonder dat we het helemaal beseften stond ons nog best een klim te wachten, voordat we bij de camping waren... Gelukkig bleef onze maaltijd rustig zitten en kwamen we levend aan op de camping!!op de brug
Nu zijn we dus weer even aan het uitrusten, en gaan we binnenkort weer verder! ;)
Met de vriendelijke groeten van de Rome gangers!!
Jeanne en Maarten Post

Donderdag 2 juli 2016

Kwamen Jeanne en Maarten aan in ......

Aan de grens met Oostenrijk

Woensdag 20 juli 2016

Weer een berichtje van de pelgrims. We zitten nu aan de Riegsee met heerlijk weer en een wunderschön uitzicht op de Alpen! Echt genieten is het hier! We zijn hier een paar dagen gebleven en morgen gehen wir wider weiter. We zijn er Aan de Riegseeachter gekomen dat we niet de enigen zijn met het idee om naar Rome te fietsen, onder weg komen we heel veel mensen tegen die ook deze route fietsen. Altijd even fijn om even Nederlands te kunnen praten met vreemde mensen, want ons Duits klinkt nog steeds nergens naar...
Iedereen heel erg bedankt voor alle berichtjes!! dat geeft ons altijd weer wat extra zin om door te gaan!! :))

Maandag 18 juli

Beste sponsors en andere geïnteresseerden,De lunch

Afgelopen dagen zijn we weer flink een eindje opgeschoten en dus staan we nu vlak voor de Alpen.
Onderweg en op de campings komen we enorm veel fietsende Nederlanders tegen die net zoals ons onderweg zijn naar Rome en ook dezelfde route als wij gebruiken.
Super leuk, van een heel aardig stel dat we inmiddels zo'n drie keer zijn tegengekomen, kregen we een powerbank (een draagbare oplader) omdat onze het niet zo goed doet.
Het opladen van de mobiele telefoon is namelijk vaak nog wel een probleempje, omdat we niet echt stroom hebben. En je mobiel in de douche laten liggen op de camping heeft dan weer wat risico's.
Je merkt wel dat je soort vastzit aan zo'n ding.

Mensen in de dorpjes zijn super aardig en als je op de kaart kijkt voor naar welk volgend plaatsje je wilt gaan fietsen stoppen er altijd wel mensen die (hoewel het totaal niet nodig is omdat we een gps en google maps en de Reitsma route hebben) ons graag de weg willen wijzen.

Aan een meer in Zuid Duitsland

Zondag zijn we in Augsburg naar een internationale kerk geweest waar ze toch gewoon Duits spraken, op zich geen probleem zo kunnen we dat ook weer een beetje oefenen.
Volgende week hopen we de zondag bij onze oom en tante te zijn die in Oostenrijk op vakantie zijn en daar organiseren ze Nederlandse diensten dus kunnen we weer een keertje gewoon psalmpjes zingen ;)
Het weer is enorm lekker, maar ik hoorde dat dat in Nederland ook zo is.
Gelukkig maar want dan zijn we waarschijnlijk niet de enigen die ondanks het vele smeren de hele tijd verbranden ;)Voor de toren

Mit freundlichen Grüßen,
Jeanne en Maarten

Donderdag 14 juli 2016

De tentWeer een berichtje van de Rome-gangers.
We zitten nu op een camping in Künzelsau. Als enige. Iedereen is vertrokken toen wij kwamen. We gaan hierdoor wel een beetje aan onszelf twijfelen, misschien hebben we niet goed gedoucht. :)
Maar goed, vanaf Koblenz zijn we naar Leeheim gegaan. Onderweg een prachtige omgeving langs de Rijn. Leeheim zelf was wat minder. We hebben allebei ongeveer 20 muggenbulten aan die camping overgehouden. Deet mocht niet baten.
Na Leeheim zijn we naar Neckargemünd gefietst en onderweg Heidelberg bezocht, ook echt een enorm mooie stad waar natuurlijk onze catechismus vandaan komt. :)
Daarna dus naar Künzelsau. Hele leuke mensen hier. We werden aangesproken door een jongen uit Ingelfingen en die heeft een hele rondleiding in Ingelfingen gegeven inclusief gratis fles wijn van de lokale wijnboer.
Morgen gehen wir weiter en hopen zaterdag in Augsburg aan te komen.
Bedankt voor alle support vanuit Holland.
En voor iedereen die nog niet heeft gesponsoord , het kan nog steeds!!

Zaterdag 9 juli 2016

Aan de RijnWe willen iedereen graag een beetje op de hoogte houden van onze fietsbezigheden dus daarom een korte update. Vandaag zijn we aangekomen in Koblenz, een prachtige stad waar de Rijn en de Moezel samenkomen. Gisteren overnacht in Jülich en daarvoor in Lommel. Gelukkig morgen een rustdag want bepaalde niet nader te benoemen delen van onze lichamen zijn dusdanig aangetast dat zitten niet meer zo'n heel erge plezante bezigheid meer is.
Graag willen we ook iedereen bedanken voor de leuke kaartjes, app-jes en mailtjes die we hebben gehad, we vinden dat heel leuk!!
Groetjes van twee zwaar vermoeide Romegangers

Voor vertrek

Mooie fietsen Deze prachtige fietsen waarmee Jeanne en Maarten de Alpen durven te trotseren, zijn gesponsord door Tweewielercentrum Tholen.